Δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το σχέδιο διαγωνισμού «Προκήρυξη Α΄ Φάσης Διαγωνισμού Εκμίσθωσης τμήματος έκτασης 9,02 km2 του Δημόσιου Μεταλλευτικού Χώρου Χίου στον Κέραμο Χίου»

Κατάσταση: Σε διαβούλευση
Έναρξη Διαβούλευσης: 25/09/2024
Λήξη Διαβούλευσης: 15/10/2024

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Γενική Δ/νση Ορυκτών Πρώτων Υλών, Δ/νση Μεταλλευτικών Ενεργειακών και Βιομηχανικών Ορυκτών θέτει από σήμερα, Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου 2024, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο διαγωνισμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Προκήρυξη Α΄ Φάσης Διαγωνισμού Εκμίσθωσης του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης μεταλλευτικών ορυκτών εντός τμήματος έκτασης 9,02 km2 του Δημόσιου Μεταλλευτικού Χώρου Χίου στον Κέραμο Χίου», όπως διαβιβάσθηκε στο Δήμο Χίου και στην Περιφέρεια Β. Αιγαίου με το Α.Π. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΒΟ/98588/863/13.9.2024 της αρμόδιας Υπηρεσίας.

Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του επί των διατάξεων του ανωτέρω σχεδίου.

Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 17:00.

Για κάθε αναγκαία διευκρίνιση παρακαλούμε θερμά να απευθύνεστε στην αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΝ, Δ/νση Μεταλλευτικών Ενεργειακών και Βιομηχανικών Ορυκτών, email: dmetal.gram@prv.ypeka.gr τηλ. 2131513838, Μεσογείων 119, 101 92 Αθήνα. Επισυνάπτονται το Σχέδιο Προκήρυξης Α΄ Φάσης και παράδειγμα σύμβασης εκμίσθωσης Δημόσιου Μεταλλευτικού Χώρου.

Εγγραφή στις ειδοποιήσεις
Εγγραφή για
22 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Μαδιανού Καλλιόπη
7 ημέρες πρίν

Αποδοκιμάζω την πολιτική απόφαση διάθεσης για εκμετάλλευση εξόρυξης Αντιμονίου στη Κέραμο, γιατί συντελεί εις βάρος της ανθρώπινης ζωής και του οικοσυστήματος.
Μην δώσετε την συγκατάθεση σας για μια ακόμη επιτύμβια πλάκα άμεσων θυμάτων.
Μην δώσετε την συγκατάθεση σας για μια δυστοπική Χίο.
Θα είστε συνένοχοι.

ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΜΑΝΤΖΙΟΥ
5 ημέρες πρίν

.

Last edited 5 ημέρες πρίν by ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΜΑΝΤΖΙΟΥ
Μιχάλης Φετοκάκης
4 ημέρες πρίν

Ο τοπικός τύπος σήμερα μιλάει για <> εντός της έκτασης 9,02 τετραγωνικών χιλιομέτρων που πρόκειται να εκμισθωθεί. Σύμφωνα με την παρουσίαση του ΥΠΕΝ το καλοκαίρι, η έκταση αυτή εκμισθώνεται για να γίνουν έρευνες στο υπέδαφος στο οποίο θα υπάρξει πρόσβαση από περιορισμένης έκτασης επιφάνεια.
– Όμως, στο σχέδιο σύμβασης και στην πρόσκληση δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο, ούτε περιορίζεται ο χώρος της επιφάνειας ή η απόσταση από κατοικίες όπου προβλέπεται να γίνουν οι όποιες εργασίες για τις έρευνες. Τι ισχύει τελικά και πως εξασφαλίζεται η μη αλλοίωση του περιβάλλοντος και της περιοχής; Και γιατί εκμισθώνεται ολόκληρη αυτή η έκταση επιφάνειας;
– Επίσης, το άρθρο 7α του σχεδίου της σύμβασης αναφέρει, <>. Με ποια κριτήρια και ποιες διαδικασίες επιλέχθηκε η συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρεία για να είναι ο υποστηρικτής του μισθωτή και γιατί αν αποχωρήσει η συγκεκριμένη εταιρεία ο μισθωτής κρίνεται έκπτωτος;

Στα συγκεκριμένα ερωτήματα θα υπάρξει απάντηση στα σχόλια;
Σε κάθε περίπτωση έχουν αποσταλεί και στο mail dmetal.gram@prv.ypeka.gr

Φορέας
Natuevo IKE
ΓΙΩΡΓΟΣ Ε. ΜΑΙΣΤΡΑΛΗΣ
4 ημέρες πρίν

ΓΙΑ ΤΗ ΧΙΟ ΜΑΣ !!!
Γιώργος Ε. Μαϊστράλης, Τοπογράφος & Πολιτικός Μηχ/κος.
Υπόμνημα Διαβούλευσης για τα Μεταλλεία Αντιμονίου Κεράμου Χίου.
Α. ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ
Προοίμιο. Επί των σχετικών:
5. Η αναφερόμενη απόφαση αναφέρεται στα μεταλλεία Μολάων Λακωνίας. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΤΟ ΟΡΘΟΝ.
6. Δεν εντοπίζεται η Τελική Έκθεση της Επιτροπής.
8. Δεν εντοπίζεται η αίτηση και το περιεχόμενο της. Η Εταιρεία WASTE & WATER Sarl ειδικεύεται στην επεξεργασία νερού και αποβλήτων. Δεν εντοπίζεται η ζητούμενη έκταση των 3,8 km² πάνω σε ολόκληρο το νησί.
9. 1-12 Δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα περιεχόμενα των αναφερόμενων εγγράφων των αρμόδιων αρχών που εκφράζουν τις απόψεις των ειδικών καθ’ ύλην φορέων. Θεωρώ ότι αυτές οι απόψεις είναι κρίσιμες για τη διαβούλευση. Στις επόμενες σελίδες της Προκήρυξης δηλώνεται ότι αυτές οι απόψεις θα τεθούν υπόψη μετά τις κρίσεις των αιτήσεων της Α’ φάσης και μόνο σε αυτούς που θα περάσουν στην επόμενη Β’ φάση. Αν αυτό δεν λέγεται αίτηση στα τυφλά για τους αρχικά ενδιαφερόμενους τότε πώς αλλιώς μπορεί να χαρακτηριστεί ;;
Σώμα Προκήρυξης. Μέρος Α.
σελ.11. Αναφέρονται πληροφορίες που δεν θα δοθούν στην Α’Φαση. Προς τί η αναφορά;;
Σώμα Προκήρυξης. Μέρος Β.
σελ.14. Αναφέρονται ποσοστά μεταλλοφορίας ~4.5%. Σημαίνει ότι για κάθε 45 μέρη (μ³ η t) μεταλλεύματος θα χρειαστεί να εξορυχθούν 1000 μέρη (μ³ η t) αρχικού εξορύγματος.
σελ.16, παρ.3. Ομολογία δυνατότητας τροποποίησης του διαγωνισμού μέχρι και την τελευταία καταληκτική ημερομηνία. Επί της ουσίας ομολογείται εν τοις πράγμασι ότι πρόκειται για διαγωνισμό στα τυφλά, γνωστό κάτω από το τραπέζι μόνο στους αρεστούς. Από μόνη της αυτή η παράγραφος δυναμιτίζει το σύνολο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
σελ.17, παρ.4.4. Δεν υπάρχει πρότυπο σύνταξης των αρχικών Αιτήσεων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος της Α’ Φάσης, ούτε τα κριτήρια αξιολόγησης. Προφανώς θα επιλεγούν οι εκ των προτέρων αρεστοί. Πώς θα γίνει η μοριοδότηση και η κατάταξη των διαγωνιζομένων;;
σελ.17, παρ.4.7. Πώς διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει επιλεκτική πληροφόρηση;; Η Α’ Φάση θα είναι μια υποβολή Έκθεσης Ιδεών που απλά θα αποκαλύπτει προθέσεις των υποψηφίων μισθωτών, μη δεσμευτικές για τη συνέχεια στη Β’ Φάση που θα μπορεί να αποδειχτεί εντελώς διαφορετική.
σελ.17, παρ.4.8. Μετά το πέρας της Αυθαίρετης Α’ Φάσης, οι ολίγοι αρεστοί θα συμμετέχουν σε συντεταγμένη διαδικασία, ενώ για πρώτη φορά γίνεται λόγος για Τεχνική Προσφορά όπου ενδεχομένως να υποβαλλόταν καλύτερη απο απορριφθέντα ενδιαφερόμενο της Α’ Φάσης.
σελ.18, παρ.5.1-5. Περιγράφονται με αμφιλεγόμενο και αόριστο τρόπο τα Εταιρικά Σχήματα που θα μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Υποτίθεται ότι εξαιρούνται τα μη συνεργάσιμα Κράτη (στην πράξη φορολογικοί παράδεισοι).
σελ.19.παρ.5.5-11. Ο συνδυασμός των παραγράφων αποδομεί όλες τις παραμέτρους ανάδειξης του Προτιμητέου Μισθωτή. Υπό “προϋποθέσεις” μπορεί να αναδειχθεί ως Προτιμητέος Μισθωτής ο οποιοσδήποτε, είτε είχε συμμετάσχει στην Α’ Φάση είτε όχι, είτε είχε προκριθεί για τη Β’ Φάση είτε όχι, είτε είναι Έλληνας/Ελληνική επιχείρηση είτε όχι, είτε έχει συγγενική σχέση με άλλους ενδιαφερόμενους είτε όχι. ΟΛΑ ΣΟΥΠΑ.
σελ.25, παρ.8. Φωτογραφίζονται συγκεκριμένοι δυνατοί παίκτες που ήδη δραστηριοποιούνται εντός Ελλάδος με προέλευση ενδο/εξω-χώρια.
σελ.26, παρ.9. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ύπαρξη του “Τρίτου Μέρους”. Η στήριξη αυτή ακυρώνει όλες τις παραμέτρους της προηγούμενης παρ.8.
σελ.26, παρ.10. Ευνοείται η στήριξη σε “Τρίτο Μέρος”. Στην πράξη ομολογείται μια ευνοϊκή πρακτική “πρόστησης”.
σελ.27-35, παρ.11. Το εύρος των ζητούμενων οικονομικών και τεχνικών δικαιολογητικών είναι τόσο ανοιχτό, που τελικά ο διαγωνιζόμενος είναι ό,τι αυτός δηλώσει.
σελ.37, παρ.13.4. Η κρίση της Επιτροπής Αξιολόγησης θα γίνει χωρίς κανόνες.
σελ.41, παρ.20. Το Δημόσιο δεν αποδέχεται/αναλαμβάνει καμιά ευθύνη για οποιαδήποτε παρατυπία η λάθος δικό του, ούτε αναλαμβάνει εγγύηση φερεγγυότητάς του για οποιαδήποτε δικά του λάθη. Επίσης μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να ανακαλέσει την προκήρυξη χωρίς να αποζημιώσει τους ενδιαφερόμενους. ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ !!!
Β. ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ.
Το υπόδειγμα της Σύμβασης Εκμίσθωσης του ΔΜΧ Κεράμου Χίου ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΡΙΤΙΚΗ. Μαζί με το Σχέδιο Προκήρυξης θα πρέπει τα δύο έγγραφα που τέθηκαν σε διαβούλευση ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ως ”επιγονάτια” έγγραφα.!! Ενδεχομένως θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας από τον Εισαγγελέα Διαφθοράς, δεδομένου ότι ”κατά λάθος” αναφέρει το όνομα του ”Τρίτου Μέρους” που ΘΑ επιλεγεί, του τελικού Ανάδοχου Μισθωτή καθώς και το όνομα του προσώπου που ΘΑ κληθεί να υπογράψει τη Μίσθωση. Κλασσική περίπτωση Σχέσης Πρόστησης κατά το άρθρο 922 ΑΚ με ό,τι αυτό συνεπάγεται από Νομικής πλευράς, και που θα πρέπει να απασχολήσει τη Νομική Κοινότητα της Χίου.
ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ !!
1. Από την προσεκτική μελέτη των εγγράφων διαπιστώνεται ότι μάλλον πρόκειται για επιγονάτιο και ατελέστατο copy/paste των εγγράφων που είχαν χρησιμοποιηθεί για αντίστοιχο διαγωνισμό εξόρυξης μεταλλευμάτων στους Μολάους Λακωνίας
2. Πουθενά δεν ζητείται στην παρούσα φάση να εκτεθούν δεσμευτικά οι προθέσεις των συμμετεχόντων για: (α) την προστασία του περιβάλλοντος, (β) την εξορυκτική διαδικασία, (γ) την ακριβή τήρηση των γεωμετρικών ορίων του μισθωτικού αντικειμένου επάνω και κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, (δ) την τελική μελλοντική αποκατάσταση του εξορυκτικού πεδίου, (ε) την μεταεξορυκτική διαδικασία επεξεργασίας και μεταφοράς των προϊόντων εξόρυξης, (ζ) το σεβασμό και την τήρηση των υφιστάμενων διακρατικών συνθηκών που άπτονται της εξωτερικής πολιτικής της χώρας (απαγόρευση μόνιμης εγκατάστασης μουσουλμανικού πληθυσμού στη Χίο) καθώς και (η) τη χρήση φυσικών και ενεργειακών πόρων σχετικά με τη μεταλλουργική εκμετάλλευση.
3. Πουθενά δεν ζητείται στην παρούσα φάση να εκτεθούν δεσμευτικά οι προθέσεις των συμμετεχόντων ως προς τα αντισταθμιστικά οφέλη του Δήμου Χίου και των χωριών μέσα και γύρω από την εκμισθούμενη περιοχή, ούτε η λήψη μέτρων ως προς την αλλοίωση, ασφάλεια και προστασία των γηγενών πληθυσμών καθώς και στην εξέλιξη των επιχειρήσεων που ήδη λειτουργούν η πρόκειται να λειτουργήσουν στην περιοχή.
4. Πουθενά δεν αναφέρεται ότι θα υπάρξει μελλοντική διαβούλευση για όλα τα παραπάνω αναφερόμενα επί της ουσίας θέματα. Αυτό σημαίνει ότι τα παρόντα υπό διαβούλευση έγγραφα θα αποτελέσουν το πλασματικό όχημα – πρόσχημα κοινωνικής αποδοχής για την έγκριση του συνολικού εγχειρήματος.
5. Πουθενά δεν λέω ότι είμαι αντίθετος με μια επένδυση που δυνητικά θα έχει διάρκεια 30 ετών. Απλά κρίνω έγγραφα και καταθέτω γνώμη. Αν όμως αποδεδειγμένα και δεσμευτικά τηρηθούν οι επί της ουσίας παράμετροι 2-4 που θέτω, τότε καλώς να γίνει η επένδυση.
ΠΡΩΤΑ Η ΧΙΟΣ ΜΑΣ !!!

Zαφειράτος Ιωάννης
4 ημέρες πρίν

Αξιότιμε κ. Φετοκάκη
H έκταση 9,02 τετραγωνικών χιλιομέτρων που πρόκειται να εκμισθωθεί προσδιορίζεται με σαφήνεια στο κείμενο της προκήρυξης ως το τμήμα του Δημόσιου Μεταλλευτικού Χώρου Χίου με όρια με συντεταγμένες στο σύστημα ΕΓΣΑ’ 87:
Σημ. 1 Χ = 668627,000 Ψ = 4272511,000
» 2 Χ = 670127,000 Ψ = 4267818,000
» 3 Χ = 669085,000 Ψ = 4267273,000
» 4 Χ = 668270,000 Ψ = 4267585,000
» 5 Χ = 667290,638 Ψ = 4268830,260
» 6 Χ = 667867,562 Ψ = 4272619,500 και στο αρχικό
» 1 Χ = 668627,000 Ψ = 4272511,000
Στον ανωτέρω χώρο εκμισθώνεται το δικαίωμα του Δημοσίου έρευνας και εκμετάλλευσης μεταλλευτικών ορυκτών και η μίσθωση αυτή δεν αποτελεί ταυτόχρονα και έγκριση εκτέλεσης εργασιών. Οι εργασίες, αφού ο μισθωτής υποβάλλει και το ΥΠΕΝ εγκρίνει λεπτομερές πρόγραμμα μεταλλευτικής έρευνας, οφείλουν στη συνέχεια να αδειοδοτηθούν με δύο διαδικασίες σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, την περιβαλλοντική και την τεχνική αδειοδότηση, όπως αναφέρεται ρητά και στο κείμενο-παράδειγμα σύμβασης μίσθωσης στα Άρθρα 2 και 12 αυτής. Με την υποβολή του προγράμματος έρευνας θα γίνει γνωστή η περιορισμένης έκτασης επιφάνεια στην οποία θα υπάρξει επέμβαση στο έδαφος. Συνήθως, οι επεμβάσεις αυτές είναι σημειακές δειγματοληπτικές γεωτρήσεις και δρόμοι προσπέλασης στις θέσεις των γεωτρήσεων, οι οποίες απαιτούν χώρο 200τ.μ ανά γεώτρηση και συνολικά εκτιμούμε το ποσοστό κατάληψης εδάφους στο 2-3 τοις χιλίοις του συνολικού μισθωμένου χώρου. Προφανώς, στο στάδιο της εκμετάλλευσης η κατάληψη θα είναι μεγαλύτερη, αλλά αν και δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί εκ των προτέρων πριν γίνει γνωστό το αποτέλεσμα της έρευνας, αναμένεται και πάλι μικρής έκτασης λόγω της υπόγειας εκμετάλλευσης και της μικρής παραγωγής που απαιτείται από την αγορά, εφόσον βεβαίως το απόθεμα που θα βρεθεί θα επαρκεί να στηρίξει βιώσιμη εκμετάλλευση. Συνεπώς, ο χώρος της επιφάνειας περιορίζεται ήδη από το στάδιο της σύνταξης προγράμματος έρευνας και κατά την αδειοδότηση για την τήρηση των απαγορευτικών όρων, όπως η απόσταση ασφαλείας από κατοικίες, κτίσματα, δρόμους, εγκαταστάσεις, δίκτυα-αγωγούς νερού-ενέργειας, αρχαιολογικούς χώρους κλπ σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών (ΦΕΚ Β 1227/2011). Σημειώνω εδώ ότι η μεταλλευτική έρευνα απαγορεύεται απολύτως επί δημοσίων, δημοτικών ή κοινοτικών οδών και πλατειών, επί εκτάσεων κατεχομένων από δημοσίας χρήσεως τόπους (άρθρο 18 Μεταλλευτικού Κώδικα). Έτσι, η μεταλλευτική και η περιβαλλοντική νομοθεσία της χώρας μας σε συνδυασμό με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και με τα άρθρα 12 έως 16 της σύμβασης μίσθωσης (Περιορισμοί στην έρευνα και εκμετάλλευση, Εφαρμοστέο δίκαιο, Προστασία του περιβάλλοντος, Υγεία και ασφάλεια εργασίας, Αρχαιότητες) εξασφαλίζουν δεόντως τη μη αλλοίωση του περιβάλλοντος και της περιοχής.
Tο άρθρο 7α του σχεδίου της σύμβασης αναφέρει τη στήριξη του μισθωτή σε Τρίτο Μέρος για την παροχή υποστήριξης στην Χρηματοοικονομική Ικανότητα και στην Τεχνική Ικανότητα που απαιτούνται από την Προκήρυξη προκειμένου ο μισθωτής να έχει τα ουσιαστικά προσόντα να αναλάβει τις υποχρεώσεις της σύμβασης μίσθωσης. Η στήριξη σε Τρίτο Μέρος απευθύνεται σε διεθνείς εταιρείες για την προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα μας στο πλαίσιο ενός διεθνούς διαγωνισμού. Η αναφερόμενη στο παράδειγμα σύμβασης εταιρεία στηρίζει τη μισθώτρια του Δημοσίου Μεταλλείου Μολάων Λακωνίας και προέκυψε από ανάλογη επιτυχή διαγωνιστική διαδικασία. Από την παρούσα διαδικασία μπορεί να προκύψει οποιαδήποτε άλλη ενδιαφερόμενη να επενδύσει στην Ελλάδα εταιρεία, εφόσον βεβαίως πληροί τα αυστηρά κριτήρια της παρούσας προκήρυξης.
Κοινοποιώ την παρούσα απάντηση στα σχόλια. Η Υπηρεσία θα απαντήσει σε όλα τα σχόλια μετά τη λήξη της διαβούλευσης. Είμαστε στη διάθεση όλων, αν χρειάζεστε διευκρινίσεις για τη διαμόρφωση του σχολίου σας και παρακαλούμε να επικοινωνείτε στο email dmetal.gram@prv.ypeka.gr

Φορέας
ΥΠΕΝ Δ/νση Μεταλλευτικών Ενεργειακών και Βιομηχανικών Ορυκτών
Μιχάλης Φετοκάκης
4 ημέρες πρίν

Κύριε Ζαφειράτε,
Από τη στιγμή που μπορεί να προκύψει οποιαδήποτε εταιρεία για να αποτελέσει Τρίτο Μέρος, γιατί γίνεται αναφορά στην ROCKFIRE RESOURCES;
Επίσης, αναμένουμε απαντήσεις και στα ερωτήματα του κυρίου Μαϊστράλη.

Zαφειράτος Ιωάννης
4 ημέρες πρίν

Απάντηση σε Υπόμνημα Διαβούλευσης για τα Μεταλλεία Αντιμονίου Κεράμου Χίου, που υπεβλήθη από τον κ. Γιώργο Ε. Μαϊστράλη, Τοπογράφο & Πολιτικό Μηχ/κο
Σε απάντηση του υπομνήματός σας, για το οποίο σας ευχαριστούμε, σας γνωστοποιούμε τα ακόλουθα (διατηρούμε την αρίθμηση, τους τίτλους και τα ουσιώδη ερωτήματά σας, εντός εισαγωγικών, για διευκόλυνση του αναγνώστη):
Α. ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ
Προοίμιο. Επί των σχετικών:
«5. Η αναφερόμενη απόφαση αναφέρεται στα μεταλλεία Μολάων Λακωνίας.»
Πράγματι, όλη η έκταση της νήσου Χίου, εξαιρέθηκε υπέρ του Δημοσίου σύμφωνα με την Απόφαση
3539/19-3-87 (ΦΕΚ 210/Β/1987) του Υπουργού Βιομηχανίας Έρευνας και Τεχνολογίας.
«6. Δεν εντοπίζεται η Τελική Έκθεση της Επιτροπής.»
Καθώς η πλήρης Έκθεση της αναφερόμενης Επιτροπής Αξιολόγησης των Δημόσιων Μεταλλευτικών Χώρων (ΔΜΧ) και Δημόσιων Εκτάσεων Βιομηχανικών Ορυκτών της Ελλάδας, αφορά όλη τη Χώρα και δεν είναι δημοσιοποιήσιμη, σας κοινοποιούμε το συμπέρασμα της Έκθεσης, επί του ΔΜΧ Χίου.
“11. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
Η μεταλλοφορία Sb στις γνωστές εμφανίσεις της περιοχής Κεράμου κατά κανόνα πληρεί κατακλάσεις και ρήγματα, γενικής διεύθυνσης Α-Δ και κλίσης 70ο Β. Οι τοποθεσίες Ξύγκρεμος – Κουτσονίκος – Χάλανδρα, όπου εκδηλώθηκε στο παρελθόν μεταλλευτική δραστηριότητα, θα πρέπει να αποτελέσουν το κέντρο για παραπέρα ερευνητική προσπάθεια, με στόχο την αποθεματική και οικονομοτεχνική αξιολόγηση των Αντιμονιούχων συγκεντρώσεων σε συνδυασμό με τον εντοπισμό νέων κοιτασμάτων. Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να συνταχθεί ερευνητικό πρόγραμμα τακτικού σταδίου (διανοίξεις στοών, χαρτογραφήσεις, γεωφυσικά, γεωτρητικό πρόγραμμα).”
Κατόπιν τούτου, η Επιτροπή πρότεινε το ΔΜΧ Χίου ως ενδιαφέροντα χώρο προς περαιτέρω μεταλλευτική έρευνα. Είναι αξιοσημείωτο ότι κατά την επιλογή του χώρου το 2014 δεν είχε γίνει ο χαρακτηρισμός του απαντώμενου ορυκτού ως κρίσιμου ή στρατηγικού από την ΕΕ, γεγονός που μετέτρεψε τις προτεραιότητες μεταλλευτικής έρευνας των χωρών μελών.
«8. Δεν εντοπίζεται η αίτηση και το περιεχόμενο της. Η Εταιρεία WASTE & WATER Sarl ειδικεύεται στην επεξεργασία νερού και αποβλήτων. Δεν εντοπίζεται η ζητούμενη έκταση των 3,8 km² πάνω σε ολόκληρο το νησί.»
Η αίτηση της Εταιρείας WASTE & WATER Sarl εμπίπτει στο νότιο τμήμα της προς εκμίσθωση έκτασης των 9,02km2 και περιλαμβάνει τους χώρους των παλαιών μεταλλείων Κεράμου. Η συγκεκριμένη εταιρεία δραστηριοποιείται και στο μεταλλευτικό τομέα αναλαμβάνοντας ιδιωτικά έργα και μελέτες εξόρυξης.
«9. 1-12 Δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα περιεχόμενα των αναφερόμενων εγγράφων των αρμόδιων αρχών που εκφράζουν τις απόψεις των ειδικών καθ’ ύλην φορέων. Θεωρώ ότι αυτές οι απόψεις είναι κρίσιμες για τη διαβούλευση. Στις επόμενες σελίδες της Προκήρυξης δηλώνεται ότι αυτές οι απόψεις θα τεθούν υπόψη μετά τις κρίσεις των αιτήσεων της Α’ φάσης και μόνο σε αυτούς που θα περάσουν στην επόμενη Β’ φάση.»
Σώμα Προκήρυξης. Μέρος Α.
«σελ.11. Αναφέρονται πληροφορίες που δεν θα δοθούν στην Α’ Φάση. Προς τί η αναφορά;;
Σώμα Προκήρυξης. Μέρος Β.
«σελ.14. Αναφέρονται ποσοστά μεταλλοφορίας ~4.5%. Σημαίνει ότι για κάθε 45 μέρη (μ³ η t) μεταλλεύματος θα χρειαστεί να εξορυχθούν 1000 μέρη (μ³ η t) αρχικού εξορύγματος.»
Ο διαχωρισμός μεταλλεύματος/εξορυσσόμενου υλικού που κάνετε δεν είναι ορθός. Τα 45 μέρη μετάλλου εμπεριέχονται στα 1000 μέρη μεταλλεύματος, το οποίο είναι και το προϊόν της εξόρυξης.
«σελ.16, παρ.3. Ομολογία δυνατότητας τροποποίησης του διαγωνισμού μέχρι και την τελευταία καταληκτική ημερομηνία.»
Είναι επιφύλαξη του δικαιώματος τροποποίησης εκ μέρους του Δημοσίου που υπάρχει σε όλους τους ανεξαιρέτως διαγωνισμούς του Δημοσίου.
«σελ.17, παρ.4.4. Δεν υπάρχει πρότυπο σύνταξης των αρχικών Αιτήσεων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος της Α’ Φάσης, ούτε τα κριτήρια αξιολόγησης. Πώς θα γίνει η μοριοδότηση και η κατάταξη των διαγωνιζομένων;;»
Πρότυπο σύνταξης Αίτησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπάρχει στο Παράρτημα 1 (σελίδα 45) της Πρόσκλησης. Όπως αναφέρεται στην ίδια αναφερόμενη σελίδα 17 παρ. 4.9 της Πρόσκλησης, οι προσφορές θα αξιολογηθούν από την Επιτροπή Διαγωνισμού, σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών (Β΄ Φάσης), η οποία θα περιέχει και τα Κριτήρια Αξιολόγησης των Επιλέξιμων Μισθωτών. Για την πληρότητα της ενημέρωσής σας αναφέρουμε ενδεικτικά τα ακόλουθα: Εγγυημένο ετήσιο μίσθωμα κατά την περίοδο των εργασιών έρευνας (5 έτη), Εγγυημένο ετήσιο μίσθωμα κατά τη διάρκεια των εργασιών εκμετάλλευσης (25 έτη), Επιχειρηματικό Σχέδιο (ΕΣ) Κόστος εργασιών έρευνας για τα πρώτα πέντε (5) έτη μίσθωσης, Κόστος εγκαταστάσεων και εξοπλισμού έρευνας-εκμετάλλευσης για τα πρώτα πέντε (5) έτη μίσθωσης, Μισθοδοσία νέων θέσεων εργασίας για τα πρώτα πέντε (5) έτη μίσθωσης, Οφέλη για την τοπική κοινότητα, Εταιρική κοινωνική ευθύνη για τα πρώτα πέντε (5) έτη μίσθωσης, Μισθοδοσία θέσεων εργασίας από την τοπική κοινότητα για τα πρώτα πέντε (5) έτη μίσθωσης.
«σελ.17, παρ.4.7. Πώς διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει επιλεκτική πληροφόρηση;; Η Α’ Φάση θα είναι μια υποβολή Έκθεσης Ιδεών που απλά θα αποκαλύπτει προθέσεις των υποψηφίων μισθωτών, μη δεσμευτικές για τη συνέχεια στη Β’ Φάση που θα μπορεί να αποδειχτεί εντελώς διαφορετική.»
Κατά την Α’ Φάση όλα τα έντυπα υποβολής Αίτησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος είναι με τη μορφή Υπεύθυνης Δήλωσης στην οποία ο αιτών δηλώνει την ακρίβεια και ορθότητα των παρεχόμενων πληροφοριών, οι οποίες τίθενται υπόψη και ελέγχονται από την Επιτροπή Αξιολόγησης. Εξ άλλου σύμφωνα με την παρ. 6.1.iii (iv) (σελ.22) της Πρόσκλησης, οι υποψήφιοι αποκλείονται αν υποβάλλουν μη δεσμευτική Εκδήλωση Ενδιαφέροντος, η οποία δεν έχει συνταχθεί με τον τρόπο και το περιεχόμενο που προβλέπεται, ή περιέχει ελλείψεις ή τελεί υπό αίρεση, ή αποτελεί ενναλακτική εκδήλωση ενδιαφέροντος ή προσφορά. Κατά τη Β’ Φάση υπάρχει και εγγυητική επιστολή συμμετοχής με την οποία ο υποψήφιος μισθωτής εγγυάται την δεσμευτική προσφορά του για τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό και η οποία καταπίπτει σε κάθε περίπτωση αθέτησης των δεσμεύσεων.
«σελ.17, παρ.4.8. Μετά το πέρας της Αυθαίρετης Α’ Φάσης, οι ολίγοι αρεστοί θα συμμετέχουν σε συντεταγμένη διαδικασία, ενώ για πρώτη φορά γίνεται λόγος για Τεχνική Προσφορά όπου ενδεχομένως να υποβαλλόταν καλύτερη από απορριφθέντα ενδιαφερόμενο της Α’ Φάσης.»
Οι απορριφθέντες της Α’ Φάσης δεν απορρίπτονται αυθαίρετα, αλλά επειδή αιτιολογημένα δεν πληρούν τα κριτήρια επιλογής, ή πληρούν τους λόγους αποκλεισμού του διαγωνισμού. Ουσιαστικά είναι άσκοπο να υποβάλλουν Τεχνική και Οικονομική Προσφορά φορείς οι οποίοι δεν έχουν την ελάχιστη οικονομική ή τεχνική ικανότητα ή κανένα από τα δύο ή δεν είναι καν επιλέξιμοι.
«σελ.18, παρ.5.1-5. Περιγράφονται με αμφιλεγόμενο και αόριστο τρόπο τα Εταιρικά Σχήματα που θα μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Υποτίθεται ότι εξαιρούνται τα μη συνεργάσιμα Κράτη (στην πράξη φορολογικοί παράδεισοι).»
Όχι. Περιγράφονται όλοι οι πιθανοί φορείς με σαφήνεια και εξαιρούνται συγκεκριμένα Κράτη.
«σελ.19.παρ.5.5-11. Ο συνδυασμός των παραγράφων αποδομεί όλες τις παραμέτρους ανάδειξης του Προτιμητέου Μισθωτή. Υπό “προϋποθέσεις” μπορεί να αναδειχθεί ως Προτιμητέος Μισθωτής ο οποιοσδήποτε, είτε είχε συμμετάσχει στην Α’ Φάση είτε όχι, είτε είχε προκριθεί για τη Β’ Φάση είτε όχι, είτε είναι Έλληνας/Ελληνική επιχείρηση είτε όχι, είτε έχει συγγενική σχέση με άλλους ενδιαφερόμενους είτε όχι.»
Υπό καμία προϋπόθεση δεν θα συμβούν αυτά που ανεφέρετε. Θα σχηματιστούν κοινοπραξίες αλλά όχι ανεξέλεγκτα. Οι κοινοπραξίες φορέων μόνο θετικά αποτελέσματα συνεργιών αποφέρουν. Υπό την προϋπόθεση ότι δεν συντρέχουν σε φορέα οι ειδικοί και γενικοί λόγοι αποκλεισμού, επιτρέπεται η συμμετοχή του σε κοινοπραξία με Επιλέξιμο Φορέα στη Β’ Φάση (παρ. 5.10). Εξ άλλου κάθε αλλαγή εγκρίνεται από το ΥΠΕΝ κατά την απόλυτη κρίση και διακριτική του ευχέρεια (παρ. 5.11). Στην ίδια αναφερόμενη παρ. 5.7 επιβάλλεται όλοι ο φορείς να συμμορφώνονται με τους όρους και τα κριτήρια επιλογής της παρούσας Πρόσκλησης καθ’ όλη τη διάρκεια του Διαγωνισμού. Αναφορικά με την Ελληνικότητα της επιχείρησης υπενθυμίζω ότι πρόκειται για διεθνή διαγωνισμό προσέλκυσης ξένων επενδύσεων στη χώρα μας.
«σελ.25, παρ.8. Φωτογραφίζονται συγκεκριμένοι δυνατοί παίκτες που ήδη δραστηριοποιούνται εντός Ελλάδος με προέλευση ενδο/εξω-χώρια.»
Είναι δεδομένο ότι στόχος μας είναι να ενδιαφερθούν δυνατές επιχειρήσεις με ικανότητα μακροπρόθεσμης τήρησης των δεσμεύσεων που θα αναλάβουν. Δεν αποκλείονται όμως οι εκτός Ελλάδος, καθώς στην παρ.8.1 ορίζεται ότι «η επιχειρηματική δραστηριότητα η οποία παρουσιάζεται παραπάνω, θα πρέπει να ασκείται είτε στην ημεδαπή είτε στην αλλοδαπή».
«σελ.26, παρ.9. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ύπαρξη του “Τρίτου Μέρους”. Η στήριξη αυτή ακυρώνει όλες τις παραμέτρους της προηγούμενης παρ.8.1»
Το Τρίτο Μέρος δύναται να παρέχει τα εχέγγυα της παρ.8.1 σε Ελληνική επιχείρηση ή κοινοπραξία. Δεν είναι αντιληπτό για ποιο λόγο δεν αποδέχεστε τη συνεργασία αυτή, η οποία θα αποφέρει την εισροή ξένων κεφαλαίων στη Χώρα και στην Τοπική Οικονομία.
σελ.26, παρ.10. Ευνοείται η στήριξη σε “Τρίτο Μέρος”. Στην πράξη ομολογείται μια ευνοϊκή πρακτική “πρόστησης”.
Η πρακτική «πρόστησης» δεν είναι εξ ορισμού παράνομη, ούτε απαγορεύεται από διάταξη νόμου. Διαφορετικά, όλες οι εργοληπτικές-εργοδοτικές σχέσεις θα ήταν παράνομες.
«σελ.27-35, παρ.11. Το εύρος των ζητούμενων οικονομικών και τεχνικών δικαιολογητικών είναι τόσο ανοιχτό, που τελικά ο διαγωνιζόμενος είναι ό,τι αυτός δηλώσει.»
Τα πιστοποιητικά χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων δεν θεωρούνται «ό,τι δηλώσεις». Το ΥΠΕΝ δύναται να απορρίψει ή να αποδεχτεί όλα τα έγγραφα, τα οποία θα υποβληθούν. Το ΥΠΕΝ μπορεί να αποδεχτεί ή να απορρίψει αποδεικτικά έγγραφα περί των κεφαλαίων, εάν αυτά τα κεφάλαια θεωρήσει ότι είναι δύσκολο να εκκαθαριστούν ή είναι υπερτιμημένα.
«σελ.37, παρ.13.4. Η κρίση της Επιτροπής Αξιολόγησης θα γίνει χωρίς κανόνες.»
Όχι. Τα κριτήρια αξιολόγησης Α’ Φάσης είναι οι Προϋποθέσεις Επιλεξιμότητας, οι Λόγοι Αποκλεισμού τα Περιεχόμενα του Φακέλου Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και τα Δικαιολογητικά Συμμετοχής που παρατίθενται λεπτομερώς στα προηγούμενα κεφάλαια του κειμένου προκήρυξης από το Κεφάλαιο 5 (σελ. μέχρι και το Κεφάλαιο 11 (σελ.26) και ιδίως τα Δικαιολογητικά Χρηματοοικονομικής Ικανότητας, Τεχνικής Ικανότητας και Στήριξης σε Τρίτο Μέρος. Τα κριτήρια αξιολόγησης Β’ Φάσης αναφέρθηκαν σε προηγούμενο ερώτημα. Ευπρόσδεκτες είναι οι προτάσεις σας για νέα ή βελτιωμένα κριτήρια.
«σελ.41, παρ.20. Το Δημόσιο δεν αποδέχεται/αναλαμβάνει καμιά ευθύνη για οποιαδήποτε παρατυπία η λάθος δικό του, ούτε αναλαμβάνει εγγύηση φερεγγυότητάς του για οποιαδήποτε δικά του λάθη. Επίσης μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να ανακαλέσει την προκήρυξη χωρίς να αποζημιώσει τους ενδιαφερόμενους.»
Είναι διάταξη αποποίησης ευθύνης που υπάρχει σε όλους τους διαγωνισμούς του Δημοσίου.
Β. ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ
«Κλασσική περίπτωση Σχέσης Πρόστησης κατά το άρθρο 922 ΑΚ με ό,τι αυτό συνεπάγεται από Νομικής πλευράς, και που θα πρέπει να απασχολήσει τη Νομική Κοινότητα της Χίου.»
Παρακαλούμε πριν εκτοξεύσετε άκριτες, απαράδεκτες και αναιτιολόγητες κατηγορίες προς την πλευρά του Δημοσίου να επανεξετάσετε την άποψή σας αυτή διότι δεν ευσταθεί ούτε νομικά, ούτε ουσιαστικά, αλλά ούτε καν λογικά. Το άρθρο 922 ΑΚ αποδίδει ευθύνη στον κύριο ή προστήσαντα κάποιον άλλον σε μια υπηρεσία ΕΦΟΣΟΝ ο υπηρέτης ή ο προστηθείς προξένησε ζημία σε τρίτον παράνομα. Μπορείτε να μας εξηγήσετε ποια ζημία και δη παράνομη θα προξενήσει η μελλοντική μισθώτρια του ΔΜΧ Χίου και σε ποιον τρίτο αν στηριχθεί σε Τρίτο Μέρος; Μάλλον όχι, διότι πρόκειται για σαθρό επιχείρημα.
Γ. ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ
«1. Από την προσεκτική μελέτη των εγγράφων διαπιστώνεται ότι μάλλον πρόκειται για επιγονάτιο και ατελέστατο copy/paste των εγγράφων που είχαν χρησιμοποιηθεί για αντίστοιχο διαγωνισμό εξόρυξης μεταλλευμάτων στους Μολάους Λακωνίας.»
Πρόκειται για σχέδια εγγράφων τα οποία δεν είναι τετελεσμένα και είναι ακόμα και σήμερα υπό διαμόρφωση και μάλιστα θα διαμορφωθούν, μεταξύ άλλων και από την παρούσα διαβούλευση. Η σύμβαση εκμίσθωσης τμήματος του Δημόσιου Μεταλλείου Μολάων Λακωνίας, αποτελεί ένα επιτυχές αποτέλεσμα ανάλογης διαγωνιστικής διαδικασίας και χρησιμοποιήθηκε ως πρότυπο για τη σύνταξη της παρούσας σύμβασης εκμίσθωσης, που σας στείλαμε ως παράδειγμα.
Προφανώς, δεν δεσμεύει το Ελληνικό Δημόσιο κανένα από τα περιεχόμενα του υπόψη κειμένου και όλα τα αναφερόμενα σε αυτό θα τροποποιηθούν με τα αντίστοιχα αποτελέσματα του νέου διαγωνισμού στην περίπτωση που θα τελεσφορήσει και η διαγωνιστική διαδικασία για το Δημόσιο Μεταλλείο Χίου.
«2. Πουθενά δεν ζητείται στην παρούσα φάση να εκτεθούν δεσμευτικά οι προθέσεις των συμμετεχόντων για: (α) την προστασία του περιβάλλοντος, (β) την εξορυκτική διαδικασία, (γ) την ακριβή τήρηση των γεωμετρικών ορίων του μισθωτικού αντικειμένου επάνω και κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, (δ) την τελική μελλοντική αποκατάσταση του εξορυκτικού πεδίου, (ε) την μεταεξορυκτική διαδικασία επεξεργασίας και μεταφοράς των προϊόντων εξόρυξης, (ζ) το σεβασμό και την τήρηση των υφιστάμενων διακρατικών συνθηκών που άπτονται της εξωτερικής πολιτικής της χώρας (απαγόρευση μόνιμης εγκατάστασης μουσουλμανικού πληθυσμού στη Χίο) καθώς και (η) τη χρήση φυσικών και ενεργειακών πόρων σχετικά με τη μεταλλουργική εκμετάλλευση.
3. Πουθενά δεν ζητείται στην παρούσα φάση να εκτεθούν δεσμευτικά οι προθέσεις των συμμετεχόντων ως προς τα αντισταθμιστικά οφέλη του Δήμου Χίου και των χωριών μέσα και γύρω από την εκμισθούμενη περιοχή, ούτε η λήψη μέτρων ως προς την αλλοίωση, ασφάλεια και προστασία των γηγενών πληθυσμών καθώς και στην εξέλιξη των επιχειρήσεων που ήδη λειτουργούν η πρόκειται να λειτουργήσουν στην περιοχή.»
Ασφαλώς, διότι πρόκειται για την Α’ Φάση μη δεσμευτικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και εξέτασης των τυπικών προσόντων επιλεξιμότητας, των λόγων αποκλεισμού και των δικαιολογητικών οικονομικής και τεχνικής ικανότητας. Κατά τη Β’ Φάση Υποβολής δεσμευτικών προσφορών οι επιλέξιμοι υποψήφιοι θα δεσμευθούν με κατάθεση εγγυητικών επιστολών για όλα όσα αναφέρετε στο ερώτημά σας και ιδίως του υπό στοιχείο 2.(ζ), το οποίο θα προστεθεί και ως συμβατικός όρος στη σύμβαση μίσθωσης. Αναφορικά με τα οφέλη της Χίου που αναφέρετε στο υπ’αρ. 3 ερώτημά σας, αυτά θα είναι ένα από τα κριτήρια επιλογής πλειοδότη με σημαντική βαρύτητα στη συνολική βαθμολογία, όπως το αναφέραμε παραπάνω. Στη δε σύμβαση, υπάρχει το Άρθρο 17 με το οποίο ο μισθωτής δεσμεύεται για Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης ορισμένου προϋπολογισμού για την πρώτη 5ετία που θα προκύπτει από την προσφορά του. Το αναφερόμενο ποσό είναι ενδεικτικό της τάξης μεγέθους. Σημαντικό έσοδο επίσης θα αποτελέσει το 20 έως 40% του μισθώματος εκμετάλλευσης το οποίο θα αποδίδεται κάθε χρόνο στο Δήμο Χίου.
«4. Πουθενά δεν αναφέρεται ότι θα υπάρξει μελλοντική διαβούλευση για όλα τα παραπάνω αναφερόμενα επί της ουσίας θέματα. Αυτό σημαίνει ότι τα παρόντα υπό διαβούλευση έγγραφα θα αποτελέσουν το πλασματικό όχημα – πρόσχημα κοινωνικής αποδοχής για την έγκριση του συνολικού εγχειρήματος.»
Μελλοντική διαβούλευση θα υπάρξει τουλάχιστον κατά την περιβαλλοντική αδειοδότηση των εργασιών. Επίσης το σχέδιο πρόσκλησης της Β΄ Φάσης θα σας διαβιβαστεί όπως ακριβώς και το παρόν της Ά Φάσης. Η πρόσκλησή μας προς διαβούλευση είναι ειλικρινής.

Φορέας
ΥΠΕΝ Δ/νση Μεταλλευτικών Ενεργειακών και Βιομηχανικών Ορυκτών
Zαφειράτος Ιωάννης
4 ημέρες πρίν

Συμπληρωματική απάντηση σε Υπόμνημα Διαβούλευσης για τα Μεταλλεία Αντιμονίου Κεράμου Χίου, που υπεβλήθη από τον κ. Γιώργο Ε. Μαϊστράλη, Τοπογράφο & Πολιτικό Μηχ/κο
«9. 1-12 Δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα περιεχόμενα των αναφερόμενων εγγράφων των αρμόδιων αρχών που εκφράζουν τις απόψεις των ειδικών καθ’ ύλην φορέων. Θεωρώ ότι αυτές οι απόψεις είναι κρίσιμες για τη διαβούλευση. Στις επόμενες σελίδες της Προκήρυξης δηλώνεται ότι αυτές οι απόψεις θα τεθούν υπόψη μετά τις κρίσεις των αιτήσεων της Α’ φάσης και μόνο σε αυτούς που θα περάσουν στην επόμενη Β’ φάση.»
Οι γνωμοδοτήσεις των συναρμοδίων τοπικών και κεντρικών υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Διοίκησης είναι στη διάθεσή σας από τις οικείες υπηρεσίες που τις εξέδωσαν και στο κείμενο της Πρόσκλησης αναφέρονται αναλυτικά όλα τα έγγραφα που συλλέχθηκ;ν κατά τη διαδικασία αυτή με αριθμούς πρωτοκόλλου. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει η δυνατότητα να αναρτηθούν και εδώ. Οι γνωμοδοτήσεις καθώς και τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης, πέραν της αρμόδιας υπηρεσίας θα τεθούν υπόψη και των υποψηφίων μισθωτών για τη σύνταξη των προσφορών τους.
Σώμα Προκήρυξης. Μέρος Α.
«σελ.11. Αναφέρονται πληροφορίες που δεν θα δοθούν στην Α’ Φάση. Προς τί η αναφορά;;”
Οι πληροφορίες επί του προς εκμίσθωση χώρου αποτελούν κρίσιμο παράγοντα για τη λήψη απόφασης από τους ενδιαφερόμενους για συμμετοχή στο διαγωνισμό.

Φορέας
ΥΠΕΝ Δ/νση Μεταλλευτικών Ενεργειακών και Βιομηχανικών Ορυκτών
ΕΠΠΟΧΙ
3 ημέρες πρίν

Ερωτήσεις:
1. Για ποιον λόγο να εμπιστευτούμε το ΥΠΕΝ , από τη στιγμή που η υφυπουργός και ο γγ δήλωσαν στην δήθεν διαβούλευση του Ιουλίου ότι θα έχουμε όλο τον χρόνο και θα έρθουν όσες φορές χρειαστεί στο νησί για να μας λύσουν όλες τις απορίες και να καθησυχάσουν όλους τους ευλογους φόβους μας, αλλά αντί για αυτό έχουν έτοιμη δίχως καμία ενημέρωση της κοινωνίας την σύμβαση με συγκεκριμένη εταιρία.
2. Για ποιον λόγο να εμπιστευτούμε το ΥΠΕΝ από τη στιγμή που μας έφερε τον πρόεδρο των μεταλλευτικών εταιριών για να μας πουλήσει καθρεφτάκια, ενώ η υφυπουργός, ο γγ και οι διευθυντές του υπουργείου λειτουργούσαν την ίδια στιγμή σαν προπομποί αυτού του κυρίου και μόνον.
3. Είναι δυνατόν η Τουρκία να παράγει 6.000 τόνους αντιμονίου ετησίως κι εμείς εδώ να έχουμε πρόβλεψη για τουλάχιστον 10.000 τόνους αντιμονίου ετησίως για να είναι συμφέρουσα η επένδυση, όπως ρητά μας είπατε τον Ιούλιο;
4. Με περιεκτικότητα 2,5% θα πρέπει να εξορυσσουν 60.000 κυβικά βουνού – μεταλλεύματος, όπερ σημαίνει 3,5χλμ γαλαρία διαμέτρου 5μ ετησίως. Πού θα πηγαίνει να αυτό το υλικό για επεξεργασία; Από πού θα αντλείται το νερό που χρειάζεται για εξόρυξη και επεξεργασία; Πού θα πηγαίνουν τα απόβλητα;
Τι τάξης μεγέθους θα είναι σε προσωπικό η εταιρία , πόσοι εργάτες και λοιποί θα δουλεύουν εκεί;
Πού θα μείνουν αυτοί , με δεδομένο ότι η περιοχή δεν διαθέτει ντόπιο εργατικό δυναμικό, ούτε καν σπίτια που μπορούν να στεγάσουν μεταφερόμενους; Θα δημιουργηθεί οικισμός εργατών; Αν ναι, με τι πόρους θα εφοδιάζεται; Νερό, δίκτυα, ηλεκτρικό; Πού θα γίνει αυτός; Εντός των 9.000 στρεμμάτων;
5. Θα γίνουν επιφανειακές εξορύξεις σε εκτός και εντός Νατούρα περιοχές, με δεδομένο ότι το κοίτασμα είναι επιφανειακό;
6. Έχετε σκοπό να παραδώσετε την περιοχή όλη μέχρι την Βολισσό, όπως φαίνεται στον χάρτη της “προς αξιοποίηση” περιοχής;
7. Πώς θα γίνεται η μεταφορά του μετάλλου ; Από ποιο σημείο του νησιού;
8. Με σημερινές τιμές που είναι σε ιστορικό υψηλό , οι 10.000 τόνοι ετησίως που προσδοκατε αποφέρουν τζίρο 200.000.000€. είναι αυτος ένας ικανοποιητικός τζίρος, που κρίνει συμφέρουσα μια τέτοια επένδυση, με δεδομένο ότι θα χρειαστούν τόσες υποδομές, λιμενικές, οικιστικές, μεταφορά εργατικού δυναμικού, επίσης με το υψηλό μεταφορικό κοστος που συνεπάγεται ένα νησί; Πόσα θα είναι τα ανταποδοτικά που θα έρχονται στην περιοχή; Μπορείτε να ελέγξετε τα κέρδη της εταιρίας;
9. Η κλίμακα και ο νησιωτικός χαρακτήρας της περιοχής σάς έχουν απασχολήσει; Λαμβάνονται υπόψη; Μπορεί ένα νησί 840τ.χλμ να παράγει διπλάσιο αντιμόνιο από ολόκληρη την Τουρκία και το ένα τέταρτο της παραγωγής της Κίνας και το ένα ένατο της παγκόσμιας παραγωγής αντιμονίου; Μπορεί ο Εγρηγόρος, τα Λεπτοποδα, η Κέραμος , τα Αγιάσματα, η Βολισσός να σηκώσουν αυτό το βάρος; Θα καταστρέψουμε τα πάντα;
10. Τα υπερσύγχρονα μεταλλεία αντιμονίου στην Τουρκία μάς δείχνουν γλαφυρά την εικόνα του τι μέλει γενέσθαι στην περιοχή μας. Έχετε κάποιο σχόλιο επ αυτού;
11. Ο ιαματικός, λογοτεχνικός, πεζοπορικός, πολιτισμικός τουρισμός που αναπτύσσονται ήδη στην περιοχή σάς έχουν απασχολήσει; Θα τα ακυρώσουμε όλα αυτά εντελώς; Η αγροτική παραγωγή και το οινοποιείο της περιοχής τι θα γίνουν;
12. Τα υπόγεια νερά και η ιαματική πηγή που βρίσκεται μέσα στην περιοχή των 9.000 στρ. θα κινδυνεύσουν; Το υδροθεραπευτήριο, το οποίο πρόκειται και να μπει σε ΕΣΠΑ για εκσυγχρονισμό; Είναι κι αυτό επί εδαφους αρχικής παραχώρησης.
13. Η αντιμονιουχος σκόνη που θα καλύπτει σαν σκόνη από τη Σαχάρα όλο το Αιγαίο θα δημιουργήσει προβλήματα στην υγεία των ανθρώπων και στο περιβάλλον;
14. Η ιαματική πηγή που είναι πιστοποιημένη και έχει ακτίνα προστασίας από κάθε δραστηριότητα πόσο μάλλον γεωτρήσεις , θα προστατευτεί;
Αυτά προς το παρον

Φορέας
Επιμελητήριο περιβάλλοντος και πολιτισμού Χιου
Επιμελητείον Περιβάλλοντος & Πολιτισμού Χίου
1 ημέρα πρίν
Επιμελητείον Περιβάλλοντος & Πολιτισμού Χίου
1 ημέρα πρίν
Επιμελητείον Περιβάλλοντος & Πολιτισμού Χίου
1 ημέρα πρίν

Μεγάλη κινητοποίηση φορέων και πολιτών ενάντια στις εξορύξεις αντιμονίου στη Χίο, την Τετάρτη 9/10/24 και ώρα 19.00
https://tvpatrida.gr/organonontai-oi-antidraseis-enantia-stin-ependysi-gia-to-antimonio/?fbclid=IwY2xjawFwqOdleHRuA2FlbQIxMQABHfWqymq51bx8ogHgZo0ZtheFaNjpAQULTZyD3kG02kLhlSy_ve3rOUBxgg_aem_D0mN7lzonoCh0cOcin9YDQ

Επιμελητείον Περιβάλλοντος & Πολιτισμού Χίου
1 ημέρα πρίν

Ο γνωστός μουσικός, τραγουδοποιός Παντελής Θαλασσινός ενάντια στις εξορύξεις:
Το νησί μου, απειλείται
Απειλείται και η ζωή των κατοίκων της Χίου των ανθρώπων μας
Ετοιμάζονται ν ανοίξουν τα παλιά μεταλλεία Αντιμονίου στη Βόρεια Χίο, που η δηλητηριώδης σκόνη θα πλήξει τους πάντες.. Οι ειδικοί λένε ότι με το Νοτια θα φτάσει στη Μυτιλήνη η σκόνη.
Το αντιμόνιο τους χρειάζεται στην ενεργειακή μετάβαση, στην αποθήκευση αιολικής και ηλιακής ενέργειας. Είναι όμως δηλητηριώδες.
Όλα αυτά σε περιοχή NATURA
«Τα ιδιωτικά συμφέροντα σκοτώνουν»
Ψηφίστε ενάντια στις εξορύξεις
Εμποδιστε τους με κάθε τρόπο

Επιμελητείον Περιβάλλοντος & Πολιτισμού Χίου
1 ημέρα πρίν

Ο διευθυντής του Γυμνασίου με Λυκειακές τάξεις Βολισσού κ. Σωτήρης Παραδείσης γράφει εναντίον των εξορύξεων αντιμονίου στη Χίο:
https://www.politischios.gr/parembaseis/me-ti-zoi-i-me-to-thanato?fbclid=IwY2xjawFwt21leHRuA2FlbQIxMQABHe1scZLMYiMiPGsyO6k1KVbPq16oA2yvwfSOqREPrkp0WH_QK6taT5Iq5g_aem_eZXjS8HDEAIgCB3mnNBZGg

Επιμελητείον Περιβάλλοντος & Πολιτισμού Χίου
15 ώρες πρίν

Να σταματήσει η διαδικασία και να υπάρξει ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας.
Ένα διαφωτιστικό της μεθόδευσης και των συνεπειών άρθρο του Δημήτρη Τσούχλη
https://astraparis.gr/leipei-i-anagkaia-kai-krisimi-enimerosi-gia-to-antimonio-chioy/?fbclid=IwY2xjawFxaItleHRuA2FlbQIxMQABHV140kvW02csZgryUjqw15OoN5KcTtpKMOn8sdKkmVvgICOLRETeX1Pm1Q_aem_LWJRHs6NVrOhYeACZtByAg

Μάρκος Σκούφαλος
9 ώρες πρίν

Με αυτή τη νομοθεσία θα προστατέψετε το νησί και το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον του από τις καρκινογόνες εξορύξεις του αντιμονίου που ετοιμάζετε με τις πολυεθνικές του είδους;;;
Ποιους δουλεύετε;
Στη ΒΑ Χαλκιδική βρίσκονται θαμμένοι 160 τόνοι χρυσού (όγκος χρυσού που συνιστά πολύ σημαντικό και πολύτιμο απόθεμα, όταν τα σημερινά αποθέματα της Τράπεζας της Ελλάδας σε χρυσό είναι μόλις 149 τόνοι.
Σε ποιους τα παραδώσατε όλα αυτά; Στην εταιρεία “Ελλνικος χρυσός”!!!
Γι αυτό και λέμε ΟΧΙ στην καταστροφή του νησιού μας
“”Ο μεταλλειοκτήτης έχει δικαίωμα κατάληψης ξένων εδαφών για τις ανάγκες του μεταλλείου του… Υποχρεούται να αποζημιώνει τον ιδιοκτήτη της επιφάνειας του εδάφους για τη στέρηση του εισοδήματος ή της χρήσης του ακινήτου του”. (Μεταλλευτικός Κώδικας, άρθρα 139, 37, 38, 39, 40).
“Ο μεταλλειοκτήτης δικαιούται να εκτελεί μεταλλευτικές εργασίες στο υπέδαφος ξένου ακινήτου χωρίς υποχρέωση προηγούμενης απαλλοτρίωσης ή καταβολής αποζημιώσεως στον ιδιοκτήτη του εδάφους ή συστάσεως δουλείας στο ξένο ακίνητο” (Μεταλλευτικός Κώδικας αρ. 67 παρ. 2 και 3, Αστικός Κώδικας αρ. 1001 εδ.β και Σύνταγμα αρ. 17).
“Είναι επιτρεπτή η αναγκαστική απαλλοτρίωση ιδιοκτησιών εάν από τις εργασίες τίθενται σε κίνδυνο τα κτίσματα ή η ζωή ή η υγεία των κατοικούντων σε αυτές” (αρ. 128 παρ.2 του ΜΚ).
“Ο κύριος της γης έχει υποχρέωση να ανέχεται την εκπομπή αιθάλης, καπνού, αναθυμιάσεων, θερμότητας, θορύβου, δονήσεων ή άλλες παρόμοιες επενέργειες που προέρχονται από γειτονικό μεταλλείο, εφ’όσον αυτές δεν παραβλάπτουν σημαντικά (!) τη χρήση του ακινήτου του…” (αρ. 1003 ΑΚ).

Φορέας
Δημοτικός Σύμβουλος Επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης Χίου
Αντώνης Τσατσαρωνης
8 ώρες πρίν

Ο αείμνηστος Νομάρχης Χιου Γιώργος Καλουτάς ειχε προτείνει τρεις βασικούς άξονες ανάπτυξης της Αμανής : την καλλιέργεια του Αριούσιου ,τα ιαματικά λουτρά και την δημιουργία Μουσείου Αντιμονίου…
Σήμερα στη θέση τους προτείνετε την πλέον καταστροφική ιδέα. Την δημιουργία ορυχείων καρκινογόνου αντιμονίου για το οποίο ήδη εχουμε πληρώσει βαρύ τίμημα με 40 θανάτους νέων ανθρώπων από πνευμονοκονίαση πριν 60 χρονια.. Μετατρέπουν την Αμανή σε βαριά μεταλλευτική ζωνη στην οποία βάση νόμου (Ν210/1973) θα απαγορεύεται καθε αλλη δραστηριότητα που θα εμποδίζει τους επιχειρηματίες στο έργο τους. Ετσι σε πρωτη φάση δίνετε για ορντέβ 4 χωριά, Κέραμο, Αφροδίσια Χάλανδρα, Λεπτόποδα, και φυσικα Αγιάσματα για έρευνα… Το κυρίως πιάτο θα έρθει μετά.
Είναι η πλέον καταστροφική πρόταση ανάπτυξης ενός Νησιου.

Φορέας
Πο
Μίτσυ Ακογιούνογλου
7 ώρες πρίν

Πώς θα προστατέψετε την υγεία των κατοίκων του νησιού, όταν γνωρίζουμε ήδη από επιστημονικές μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε χώρες και περιοχές όπου λειτουργούν ορυχεία αντιμονίου χρόνια, ότι η έκθεση στο αντιμόνιο, κυρίως μέσω των εξορυκτικών και βιομηχανικών δραστηριοτήτων, θέτει σε κίνδυνο την υγεία τόσο των εργαζομένων όσο και των κατοίκων των γύρω και ευρύτερων περιοχών; Και εδώ μιλάμε για τις επιπτώσεις που θα έχει εν τέλει σε όλους τους κατοίκους του νησιού. Παραθέτω έναν μικρό αριθμό μελετών μαζί με μία σύνοψη των αποτελεσμάτων τους, σε φθίνουσα χρονολογική σειρά, για ενημέρωση όσων μπορεί να ενδιαφέρονται για την “υγεία” της χλωρίδας και της πανίδας του νησιού μας.

1η μελέτη
Tang, H., Meng, G., Xiang, J., Mahmood, A., Xiang, G., Sanaullah, Liu, Y., & Huang, G. (2022). Toxic effects of antimony in plants: Reasons and remediation possibilities—A review and future prospects. Frontiers in Plant Science, 13.
Το αντιμόνιο είναι ένα επικίνδυνο βαρύ μέταλλο που αποτελεί σοβαρή απειλή για τα φυτά, τα ζώα και τον άνθρωπο, καθώς μειώνει την ανάπτυξη των φυτών μέσω διαφόρων μηχανισμών. Η τοξικότητα του αντιμονίου στα φυτά μειώνει τη βλάστηση των σπόρων, την ανάπτυξη των ριζών και των βλαστών και την τελική παραγωγή, ενώ προκαλεί επίσης χλώρωση, βλάπτει τη φωτοσυνθετική συσκευή, μειώνει τη σταθερότητα των μεμβρανών και την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών και αυξάνει το οξειδωτικό στρες. Όπως αναφέρεται στη μελέτη, η μόλυνση των εδαφών με αντιμόνιο αυξάνεται λόγω των ανθρωπογενών δραστηριοτήτων, γεγονός που αποτελεί σημαντικό κίνδυνο τόσο για τη φυτική παραγωγή όσο και την ανθρώπινη υγεία.

2η μελέτη
Lai, Z., He, M., Lin, C., Ouyang, W., & Liu, X. (2022). Interactions of antimony with biomolecules and its effects on human health. Ecotoxicology and environmental safety, 233, 113317.
Η έκθεση σε υψηλά επίπεδα ενώσεων αντιμονίου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών επηρεάζοντας διάφορες οδούς κυτταρικής σηματοδότησης. Στη μελέτη περιγράφονται οι βασικές προκλήσεις και τα κενά στην κατανόηση της τοξικότητας και των υποκείμενων μηχανισμών του αντιμονίου, ως προς τις επιπτώσεις του στην ανθρώπινη υγεία.

3η μελέτη
Qin, Z., Zhao, S., Shi, T., Zhang, F., Pei, Z., Wang, Y., & Liang, Y.P. (2022). Accumulation, regional distribution, and environmental effects of Sb in the largest Hg-Sb mine area in Qinling Orogen, China. The Science of the total environment, 804, 150218.
Τα αυξημένα επίπεδα αντιμονίου στο έδαφος, τα ιζήματα και το νερό του ποταμού κοντά στο ορυχείο Xunyang Hg-Sb παρατηρήθηκε ότι αποτελούν κίνδυνο για την υγεία από την κατανάλωση μολυσμένων καλλιεργειών. Αυξημένες συγκεντρώσεις αντιμονίου βρέθηκαν στο έδαφος, στα ιζήματα και στο νερό του ποταμού γύρω από την περιοχή του ορυχείου Xunyang Hg-Sb.

4η μελέτη
Bai, Z., He, Y., Han, Z., & Wu, F. (2022). Leaching Mechanism and Health Risk Assessment of As and Sb in Tailings of Typical Antimony Mines: A Case Study in Yunnan and Guizhou Province, Southwest China. Toxics, 10.
Από τα συμπεράσματα της μελέτης προκύπτει ότι ο διαχωρισμός (πλύση) του αντιμονίου και του αρσενικού από τα μεταλλευτικά απόβλητα εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, ειδικότερα για τους κατοίκους των γύρω περιοχών.

5η μελέτη
He, M., Wang, X., Wu, F., & Fu, Z. (2012). Antimony pollution in China. The Science of the total environment, 421-422, 41-50.
Η εξόρυξη αντιμονίου στην Κίνα έχει οδηγήσει σε σοβαρή μόλυνση του περιβάλλοντος και κινδύνους για την υγεία των τοπικών πληθυσμών. Ειδικότερα, τα εδάφη στις επαρχίες Yunnan, Guangxi, Guizhou και Hunan της Κίνας, ως αποτέλεσμα των εργασιών εξόρυξης, είναι εξαιρετικά εμπλουτισμένα σε αντιμόνιο, με ορισμένες περιοχές να έχουν συγκεντρώσεις αντιμονίου άνω των 2 mg/kg. Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό ότι τα φυτά που καλλιεργούνται στα μολυσμένα με αντιμόνιο εδάφη έχουν συσσωρεύσει υψηλά επίπεδα αντιμονίου (έως και 143,7 mg/kg), υπερβαίνοντας κατά πολύ την ανεκτή συγκέντρωση των 5 mg/kg.

6η μελέτη
Wu, F., Fu, Z., Liu, B., Mo, C., Chen, B., Corns, W.T., & Liao, H. (2011). Health risk associated with dietary co-exposure to high levels of antimony and arsenic in the world’s largest antimony mine area. The Science of the total environment, 409 (18), 3344-51.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι κάτοικοι που ζουν κοντά στο μεγαλύτερο ορυχείο αντιμονίου στον κόσμο είχαν αυξημένη διατροφική έκθεση και αυξημένα επίπεδα αντιμονίου και αρσενικού στα μαλλιά, με το αντιμόνιο να αποτελεί βασικό κίνδυνο για την υγεία τους.

7η μελέτη
Sundar, S., & Chakravarty, J. (2010). Antimony Toxicity. International Journal of Environmental Research and Public Health, 7, 4267 – 4277.
Η επαγγελματική έκθεση στο αντιμόνιο μπορεί να προκαλέσει αναπνευστικές, δερματικές και γαστρεντερικές επιδράσεις, ενώ το τριοξείδιο του αντιμονίου είναι πιθανώς καρκινογόνο.

8η μελέτη
Cooper, R.G., & Harrison, A.P. (2009). The exposure to and health effects of antimony. Indian Journal of Occupational and Environmental Medicine, 13, 3 – 10.
Η χρόνια έκθεση σε υψηλά επίπεδα αντιμονίου στον αέρα μπορεί να οδηγήσει σε αναπνευστικά, γαστρεντερικά και άλλα προβλήματα υγείας. Επιπλέον, η τοξικότητα του αντιμονίου επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες που σχετίζονται με την έκθεση και το άτομο.

9η μελέτη
McCallum, R.I. (2005). Occupational exposure to antimony compounds. Journal of environmental monitoring : JEM, 7 (12), 1245-50.
Η επαγγελματική έκθεση σε ενώσεις αντιμονίου, ιδίως κατά την εξόρυξη και την επεξεργασία, οδηγεί σε υψηλά επίπεδα έκθεσης και δυνητικούς κινδύνους για την υγεία, όπως ο καρκίνος του πνεύμονα.

Μπορείτε να βρείτε όλες τις παραπάνω μελέτες (καθώς και πολλές ακόμα) για να διαβάσετε περισσότερα και να ενημερωθείτε καλύτερα. Εγώ κάνω απλώς αναφορές των αποτελεσμάτων. Ελπίζω και εύχομαι να ενδιαφέρεστε για την υγεία μας, να αγαπάτε το νησί, και να αποτρέψετε αυτή την καταστροφή του…

μίτσυ ακογιούνογλου
Επίκουρη Καθηγήτρια
Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Zαφειράτος Ιωάννης
3 ώρες πρίν

Κατόπιν των αιτημάτων σας έχουμε αναρτήσει εδώ https://drive.google.com/file/d/1AUUn1yulHXPBUUjeNat4Fvrr1Z5J6Szl/view?usp=sharing
ώστε να είναι διαθέσιμο σε όλους τους πολίτες της Χίου και στα σχόλια της δημόσιας διαβούλευσης το δελτίο πληροφοριών του Δημοσίου Μεταλλείου Χίου, όπως έχει συνταχθεί από την αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης των δημόσιων μεταλλευτικών χώρων (ΔΜΧ) και δημόσιων εκτάσεων βιομηχανικών ορυκτών (ΔΕΒΟ) της χώρας. Ευχαριστούμε που επικοινωνήσατε για το θέμα του Δημοσίου Μεταλλείου Χίου με την αρμόδια Υπηρεσία μας, και επαναλαμβάνουμε ότι αναμένουμε με χαρά τη συμμετοχή σας στη διαβούλευση επί των πολύ σοβαρών και ουσιαστικών θεμάτων που αφορούν το διαγωνισμό και τη σημαντική αυτή επενδυτική δραστηριότητα για το νησί της Χίου και την οικονομία της χώρας μας.

Φορέας
ΥΠΕΝ Δ/νση Μεταλλευτικών Ενεργειακών και Βιομηχανικών Ορυκτών
Τσούχλη Μαρία Άννα
2 ώρες πρίν

Αποδοκιμάζω την πολιτική απόφαση διάθεσης για εκμετάλλευση εξόρυξης Αντιμονίου στη Κέραμο, γιατί συντελεί εις βάρος της ανθρώπινης ζωής και του οικοσυστήματος.
Μην δώσετε την συγκατάθεση σας για μια ακόμη επιτύμβια πλάκα άμεσων θυμάτων.
Μην δώσετε την συγκατάθεση σας για μια δυστοπική Χίο.

Pantelis Kouniadids
1 ώρα πρίν

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΜΟΝΙΟ

Προς: 1.Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Κεράμου Χίου Αθήνας 2.Διοικητικό Συμβούλιο Κεράμου Χίου

Αθήνα 6 Οκτωβρίου 2024

ΨΗΦΙΣΜΑ

Συγκεντρωθήκαμε σήμερα μετά από πρόσκληση του μέλους της συντονιστικής επιτροπής κατοίκου Κεράμου Παντελή Κουνιαδη, για ενημέρωση σχετικά με την πορεία της διαβούλευσης στο θέμα της εξόρυξης αντιμονίου στην περιοχή μας.

Το αιτιολογικό της ανάγκης γι αυτήν την συνάντηση βρίσκεται στις επισυναπτόμενες επιστολές και την πρόσκληση.

Ο βασικός κορμός των παρευρισκομένων ήταν καταγόμενοι από Κέραμο, μέλη των συλλόγων.

Μετά από συζήτηση και τοποθετήσεις των παρευρισκομένων:

ομόφωνα αποφασίστηκε:

1. Να στείλουν οι Σύλλογοι στο Δημοτικό Συμβούλιο Χίου που συνεδριάζει γι αυτό το θέμα την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024, αίτημα για αναβολή της απόφασης ώστε να γίνει συλλογική ενημέρωση των κατοίκων, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει ως τώρα.

2. Να αναφερθεί στην αρχή της του Δημοτικού Συμβουλίου, ότι οι εξαγγελίες των δημοτικών διοικούντων από ΟΠΟΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΘΕΣΗ περί θετικής βούλησης των κατοίκων για την εξόρυξη και την επένδυση, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΕΙ ΤΩΝ ΚΕΡΑΜΟΥΣΩΝ αλλά προσωπική τους θέση.

Αυτός εξ άλλου είναι και ο λόγος αιτήματος για αναβολή της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, ώστε να γίνει σφαιρική ενημέρωση και αληθινή ολοκληρωτική διαβούλευση για το τόσο σημαντικό θέμα περιβάλλοντος και υγείας. Θέση την οποία εκφράζουν και οι δύο Σύλλογοι στις επισυναπτόμενες απαντητικές επιστολές.

Μετά τιμής

Κουνιάδης Παντελής – Σπύρου Χριστίνα – Μαδιανού Καλλιόπη – Καρούση Κυριακή – Τσιαδής Νικόλαος Ι – Καλούδη Ευαγγελία – Τσίμηλα Κυριακή – Τσιαδή Θεοδώρα – Τσίμηλα Ευαγγελία – Κουνιάδης Νικόλαος – Ζωγραφος Γεώργιος Κ – Γεωργαλά Μαρία – Ζωγράφος Γεώργιος Ν.- Πραντικος Σταύρος – Ασπρούλη Ελένη –– Παχουνδάκης Βασίλης – Κουτσοδόντη Μαρκέλλα – Βαλαμβάνος Θεόδωρος – Δραγούμης Φίλιππος – Σαμιώτης Δημήτριος – Παρασκευά Μαρία – Κεφαλονίκα Ειρήνη – Βαλαζίδης Χρίστος – Θεοδώρου Σοφία – Καραίσκου Βιβή –Χριστοφοράτου Αναστασία – Ζορμπά Μαρκέλλα – Χαλκιά Ευτυχία – Καρυάμης Αθανάσιος.

Φορέας
Συντονιστική Επιτροπή Δράσης και Ενημέρωσης για το Αντιμονιο