Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη ενημερωτική συνάντηση, τη Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Χίου, με θέμα: «ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ», στο πλαίσιο της προσπάθειας του δήμου για την ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας και της βιώσιμης ανάπτυξης, υπό την αιγίδα της Δημοτικής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης.
Στόχος της δράσης είναι η στήριξη και προβολή των χιώτικων προϊόντων, και η συντονισμένη προώθησή τους στην τουριστική αγορά.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής, Κώστας Μούνδρος, στον χαιρετισμό του ανέφερε ότι η σύνδεση της πρωτογενούς και δευτερογενούς παραγωγής με το τουριστικό προϊόν και η ευαισθητοποίηση των ίδιων των πολιτών μόνο οφέλη μπορεί να προσδώσει. Επίσης αναφέρθηκε στα μοναδικά προϊόντα του νησιού και στις ξεχωριστές γεύσεις που αναδεικνύονται από αυτά, γεγονός που μπορεί να δυναμώσει την ντόπια παραγωγή, ωθώντας και άλλους να επενδύσουν στον κλάδο εστίασης και τουρισμού, ενισχύοντας την τοπική οικονομία. Τέλος ο πρόεδρος ζήτησε από τους επαγγελματίες να βάλουν νερό στο κρασί τους, συμπιέζοντας τα ποσοστά και τις τιμές προς χάριν της ποιότητας και μοναδικότητας των χιώτικων προϊόντων.
Οι εισηγητές με την τεχνογνωσία που διαθέτουν καθήλωσαν το κοινό, που παρακολούθησε και συμμετείχε ενεργά στην εκδήλωση και στη γόνιμη συζήτηση, που διήρκεσε για τρεις ώρες:
Ο Δημήτρης Τσίγκος, ιδρυτής της Hellenic Start-up Association & Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Νέων Επιχειρηματιών, με σύνδεση μέσω skype, αναφέρθηκε στην ανάπτυξη της Τοπικής Επιχειρηματικότητας, εν μέσω κρίσης, στην επιστροφή του τόπου και στην ανάδειξη του συμβολικού κεφαλαίου του τόπου, δηλ. στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου, που καθορίζουν την ταυτότητά του.
Η Ζωή Νόβακ, Περιφερειολόγος, Σύμβουλος Βιώσιμης Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω γαστρονομίας και τουρισμού / μέλος του Advisory Committee της Ελληνικής Ένωσης Νεοφυών Επιχειρήσεων, εστίασε στην ανάγκη ενίσχυσης «της γεύσης του τόπου» στον τουρισμό και όρισε την αναγκαιότητα της καλλιέργειας του συνανταγωνισμού μεταξύ των επαγγελματιών.
Αναφέρθηκε στις τάσεις της αγροτουριστικής αγοράς, μέσω επιτυχημένων παραδειγμάτων και πρακτικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με έμφαση στα ιδιαίτερα γνωρίσματα του τόπου, καταλήγοντας στην πρόταση να επαναδιεκδικήσουμε την περηφάνια μας, καταξιώνοντας τα τοπικά προιόντα.
Η Μαϊστράλη Αντιγόνη, Οικονομολόγος, Managing Director Ξενοδοχείου Volissos Holiday Homes, παρότρυνε το κοινό να συμμετάσχει ενεργά, θέτοντας ερωτήματα – προβληματισμούς σε σχέση με το πώς οι χιώτες αντιλαμβάνονται τον τόπο τους και την αναγκαιότητα της τουριστικής ανάπτυξης στο νησί μας, επισημαίνοντας ότι η λύση βρίσκεται στην ποιότητα και διαφοροποίηση του τόπου, με την αξιοποίηση του τεράστιου «συμβολικού κεφαλαίου» της Χίου, μέσω βιωματικής εμπειρίας.
Καταλήγοντας, μετά από αυτή τη συνάντηση, η συνέχεια βρίσκεται στη δικτύωση της τοπικής παραγωγής με την τουριστική δραστηριότητα, με τη συνέργεια του δήμου, για να επιτευχθούν τα ουσιαστικά αποτελέσματα, που ανέπτυξαν οι ομιλητές και να αποτελέσει η συνάντηση μοχλό επανεκκίνησης βιώσιμης ανάπτυξης.